• ۱۶ آبان, ۱۴۰۲
  • دیدگاه: 0

اگر قصد پرواز با حیوان خانگی خود را دارید و هیچ اطلاعاتی در این زمینه ندارید، اصلا دچار استرس و دلهره نشوید. در این مقاله تمامی نکات مورد نیاز جهت به همراه داشتن حیوان خانگی خود در طول پرواز را می توانید بخوانید. با رعایت نکات زیر، احساس آمادگی بیشتری برای پرواز خود خواهید داشت تا هم شما و هم حیوان خانگی دلبندتان استرس کمتری را حین پرواز تجربه کنید.

از جمله مواردی که باید حتما قبل سفر برای حیوان خانگیتان تهیه کنید، می توان به شناسنامه معتبر، انجام یادآور های واکسن های چندگانه(پلی والان) و هاری و قرص ضد انگل، تزریق میکروچیپ، تیتر هاری در صورت نیاز، فرم Annex  در صورت نیاز، گواهی سلامت حیوان خانگی و…. اشاره کرد.

 

1- تعیین زمان ویزیت با دامپزشک

اولین قدم در هنگام پرواز با حیوان خانگی خود، تعیین زمان ویزیت با دامپزشک است. در ابتدا باید اطمینان حاصل کنید که حیوان خانگی شما در سلامت کامل برای پرواز است. می توانید هم برای پروازهای داخلی و هم پرواز های خارجی نسبت به دریافت گواهی سلامت از بیمارستان دامپزشکی ققنوس اقدام نمایید.

 

2- محدودیت های پرواز برای نژاد های خاص

خطوط هوایی محدودیت هایی را برای برخی از نژادهای سگ و گربه، یعنی نژادهای براکیسفالیک یا «پوزه کوتاه» مانند بوستون تریر، پاگ ، پیت بول و چندین نژاد دیگر اعمال می کنند. برخی از خطوط هوایی به شما این امکان را می‌دهند که حیوان خانگی خود را با وجود محدودیت های نژادی به داخل کابین ببرید، به شرطی که حیوان خانگی شما مطابق با دستورالعمل‌های مربوط به اندازه و وزن حیوانات باشند. اما همیشه قبل از پرواز با شرکت هواپیمایی خود در این رابطه تماس بگیرید.

 

3- رزرو بلیط زودتر از موعد

خطوط هوایی به تعداد محدودی از حیوانات خانگی در هر پرواز اجازه ورود می دهند. بنابراین برای اطمینان از اینکه در پرواز مورد نظر خود جا برای بردن حیوان خانگیتان وجود دارد، زودتر بلیط خود را رزرو کنید.

 

۴حیوان خانگی خود را به ماندن در باکس عادت دهید

از قبل باکس مخصوص جابه جایی حیوان خانگی خودتان را تهیه کنید و شروع به عادت دادن حیوان خانگی خود به ماندن در این فضا کنید. برای تهیه باکس و کیف مخصوص جابه جایی و پرواز حیوانات خانگی خود می توانید از پت شاپ بیمارستان دامپزشکی ققنوس برای این امر اقدام نمایید.

 

5- به حیوان خانگی خود آرامبخش ندهید

آرام‌بخش‌ها برای حیوانات خانگی در طول پرواز توصیه نمی‌شوند. زیرا این داروها می‌توانند در توانایی حیوانات برای کنترل گرمای بدن خود در ارتفاع بالا اختلال ایجاد کنند. اگر نگران هستید که حیوان خانگی شما در طول پرواز مضطرب شود، می توانید برای رفع استرس آن ها در طول پرواز از مشاوره تخصصی دامپزشکان بیمارستان دامپزشکی ققنوس بهره مند شوید.

 

6-  مدارک پرواز حیوان خانگی خود را در دسترس داشته باشید

هر شرکت هواپیمایی شرایط خاص خود را برای پرواز حیوانات خانگی که در داخل کابین و در قسمت بار هواپیما قرار می گیرند، تعیین می کند. مدارک مربوط به پرواز حیوان خانگیتان را همیشه همراه خود در جایی که به راحتی قابل دسترس باشد، نگه داری کنید. در این صورت زمانی که توسط کارکنان مختلف پرواز از شما مدارک حیوان خانگیتان درخواست شد، می توانید به راحتی مدارکتان را به آن ها  ارائه دهید. در انتهای همین مقاله می توانید از مدارک مورد نیاز جهت پرواز حیوانات خانگی مطلع شوید.

 

7 اسباب بازی جویدنی برای بلند شدن و فرود هواپیما

مانند انسان ها، در هنگام برخاستن و فرود آمدن هواپیما، فشار هوا در گوش حیوان خانگی شما ایجاد می شود. در این هنگام ممکن است متوجه شوید که حیوان خانگی شما به گوش خود ضربه می زند یا سرش را به طور مکرر تکان می دهد. برای برطرف کردن این مشکل می توانید از  اسباب‌بازی های جویدنی یا خوراکی‌های سفت جویدنی استفاده کنید.

برای تهیه اسباب بازی و جویدنی هایی که در متن بالا به آن ها اشاره شد، می توانید از طریق پت شاپ بیمارستان دامپزشکی ققنوس برای انجام این امر اقدام نمایید.

 

8- تیتر هاری

یکی از مهمترین و اصلی ترین بخش ها در هنگام پرواز، دریافت تیتر هاری می باشد . هم سگ ها و هم گربه ها در طول زندگیشان حتما باید واکسن هاری دریافت کنند. واکسن هاری یکی از مهمترین پارامتر هایی می باشد که کشور مقصد که به آن قصد سفر دارید، در رابطه با حیوان خانگیتان مد نظر قرار می دهد. لذا باید نسبت به اخذ تیتر هاری در زمان مناسب دقت فراوانی کنید.

برای دریافت تیتر هاری باید توجه داشته باشید که حتما یک ماه از آخرین زمان تزریق واکسن هاری به حیوان خانگیتان گذشته باشد. همچنین برای سفر به اغلب کشور های اروپایی باید سه ماه از اخذ تیتر هاری گذشته باشد. پس حتما حداقل 4 ماه زود از سفر خود برای تکمیل مدارک مربوطه اقدام کنید.

بیمارستان دامپزشکی ققنوس تمامی مواردی که شما برای سفر حیوان خانگیتان با هواپیما را نیاز دارید، برایتان فراهم کرده و تیتر هاری که شما در بیمارستان دامپزشکی ققنوس دریافت می کنید مورد تایید اتحادیه اروپا و بسیاری از کشورهای توسعه یافته ی جهان می باشد.

همچنین این آزمایش به سبب اینکه به یکی از آزمایشگاه های مجهز اروپا توسط بیمارستان دامپزشکی ققنوس ارسال می شود، تاریخ انقضا ندارد و به صورت مادام العمر قابل استفاده و مورد تایید می باشد.

برای اطلاعات بیشتر و تعیین نوبت با پذیرش بیمارستان تماس حاصل فرمایید:

021-22270401      021-22272002

(داخلی 1)